Het is moeilijk om als kleine onderneming te slagen. Het vergt verbazingwekkend veel werk om een nieuwe onderneming op te richten en op lange termijn in leven te houden. Volgens de U.S. Small Business Administration overleeft slechts de helft van alle nieuwe bedrijven met werknemers de termijn van vijf jaar.
Deze ontnuchterende inleiding is niet bedoeld om u te ontmoedigen. Het dient alleen om het belang te onderstrepen van elke beslissing die een bedrijfseigenaar neemt. En dat begint al bij het begin van de ontwikkeling van een bedrijf. Lang voordat u nadenkt over startfinanciering of zelfs over producten die u op voorraad wilt hebben. Het begint al bij het kiezen van uw bedrijfsnaam.
Het kiezen van de naam van uw bedrijf is geen sinecure. De verkeerde bedrijfsnaam kiezen is kiezen om al het harde werk om een nieuw bedrijf van de grond te krijgen met een handicap te doen.
Voordat u over producten, prijzen of promoties nadenkt, moet u de perfecte naam bedenken. Deze uitgebreide gids helpt u op weg. We gaan wat dieper in op wat er precies in een bedrijfsnaam zit. Daarna nemen we u stap voor stap mee door het proces om de ideale naam voor uw bedrijf te vinden.
Waarom uw bedrijfsnaam net zo belangrijk is als de functie Niemand gaat een gebouw neerzetten op wankele fundamenten. Dat is echter precies wat u doet als u uw bedrijf niet de beste naam geeft. Hier zijn de drie belangrijkste redenen waarom u de juiste aandacht moet besteden aan het naamgevingsproces.
1. Het is het eerste wat klanten zien. Uw bedrijfsnaam is van fundamenteel belang voor uw organisatie. Geen enkel ander bedrijfsmiddel speelt een belangrijkere rol in de bedrijfsvoering. Het eerste wat iemand over u te weten komt, is hoe u heet. Zowel via uw online als offline communicatie.
Uw merknaam is de kop van uw advertenties. Uw domeinnaam is wat potentiële klanten moeten intikken om uw online aanwezigheid te controleren. Hoe u heet, bepaalt de eerste indruk die mensen van u hebben – en u krijgt maar één kans voor een eerste indruk.
2. Het vat alles over uw bedrijf samen. De perfecte bedrijfsnaam zegt alles over de eigenaar. In slechts een paar woorden kan uw naam consumenten vertellen wat ze moeten weten over u, uw producten en uw bedrijf. Meer dan dat, het kan helpen hen ervan te overtuigen dat u het bedrijf bent voor hen.
3. Het is uw unieke positie in uw branche. Tenzij u een aartsinnovator bent die zijn eigen niche heeft uitgevonden, zult u concurrenten hebben. Dat zijn die vervelende andere bedrijven die ook hun zinnen hebben gezet op uw doelgroep.
Uw naam is uw intentieverklaring en de eerste stap om uw unieke positie in uw vakgebied te bepalen. De beste bedrijfsnamen helpen merken zich te onderscheiden van de massa. Ze duiden op vertrouwen, autoriteit en expertise binnen elke bedrijfstak. Ze vertellen consumenten in een paar korte woorden dat ze een klantenservice van wereldklasse kunnen verwachten.
5 stappen om uw bedrijf een naam te geven Nu u weet waarom een goede bedrijfsnaam een must is, zult u willen weten hoe u er een kunt vinden. De volgende vijf stappen geven u de beste kans om in één keer een goede bedrijfsnaam te bedenken.
Brainstorm bedrijfsnamen. Maak een lijst van de beste namen. Volg de naamgevingsregels voor bedrijfsstructuren. Controleer of de bedrijfsnaam beschikbaar is. Registreer uw bedrijfsnaam.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |
