Herkent u een van deze trends op het gebied van badkamerinrichting en -opslag? Als dat zo is, dan is dat waarschijnlijk omdat elk van deze trends alomtegenwoordig is op de invloedrijke schoonheidssite Into The Glossier – de voorloper en redactie van het cosmeticabedrijf Glossier – en The Coveteur, een andere populaire site die regelmatig de badkamers, schoonheidsroutines, kasten en huizen van de hippe, welgestelde en goed aangeslotenen bevat. Het doel van deze franchises is het documenteren van de schoonheid en de winkelrituelen van een bepaald soort coole, nog steeds te vergelijken vrouwen – je weet wel, in zoverre dat model-slash-DJ’s, mode-ondernemers en mensen met achternamen als Getty en Vreeland “betrouwbaar” zijn. Maar ze hebben tegelijkertijd, en waarschijnlijk onbedoeld, een zeer specifieke binnenhuisarchitectuur in stand gehouden die de afgelopen jaren overal is gaan opduiken. Misschien heb je het zelfs zelf geadopteerd. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. “Ze hebben zelfs invloed gehad op de manier waarop ik mijn eigen badkamer vorm geef”, vertelt Raffinaderij29 , die samenwerkt met het populaire designbureau Homepolish (dat toevallig een kantoor ontwerpt voor Into The Gloss in 2015). “Het creëren van een zen, spa-achtige sfeer in de badkamer is sinds de opkomst van het ‘badkamerinterview’ van het grootste belang geworden in de badkamer. Ze haalt een voortdurende wens van haar klanten aan voor ITG-geïnspireerde bloeitijden, waaronder “teakaccenten”, “planten onder de douche” en “producten voor kleurcoördinatie in de medicijnkasten”. Hoewel zowel het uiterlijk als de popularisering via sociale media duizendjarig zijn, is het concept van de badkamer als een uiting van het zelf en een plek voor de zelfzorg van de vrouw verre van nieuw. Het begrip van een vrouw die een ruimte heeft die gewijd is aan het verwennen en verfraaien dateert terug rond 50 voor Christus, toen Cleopatra naar verluidt zo’n ruimte had, compleet met een marmeren bad voor haar melk- en honingbaden. Marie Antoinette, natuurlijk, had er ook een. Maar het wordt waarschijnlijk het sterkst geassocieerd met het oude Hollywood, hoewel de esthetiek van toen – grote bollen rond een spiegel, weelderige stoffen, verzadigde kleuren – veel rijker en openlijker vrouwelijker is dan die van vandaag. Meer recentelijk bedacht de beroemde interieurontwerpster Martyn Lawrence Bullard de term “glam room” om de over-the-top badkamers en de aangrenzende badkamers te beschrijven, waar beroemde vrouwen, waaronder, blijkbaar, first lady Melania Trump, hun haar en make-up voor elkaar krijgen. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. “Ik denk dat het eigenlijk een behoorlijke renaissance is van het Victoriaanse tijdperk, toen vrouwen een ‘boudoir’ aan hun slaapkamers hadden (mannen hadden ‘kleedkamers’),” zegt Okin. “Er is iets heel persoonlijks en bijzonders aan die tijd in de ochtend voor het werk of ’s avonds voor een afspraakje of een evenement als je je klaarmaakt voor wat er voor je ligt, en de badkamer is in essentie een voertuig voor dat moment. U kunt veel ITG-inspiratie aan het werk zien in de toiletten van het bruisende clubhuis The Wing, met locaties in Manhattan, Brooklyn en Washington, DC. In elk van deze locaties helpen met roze-gevulde, roze-geaccentueerde witte ijdelheidstafels – compleet met de bekende spiegelende dienbladen met high-end producten van onder andere Chanel en The Ouai – veel van dezelfde soort vrouwen die op Into The Gloss (denk aan de oprichter van de club, Audrey Gelman, fotografe Petra Collins en Jenna Lyons) zijn opgenomen, bij het klaarstomen van de nawerk evenementen. Interieurontwerper Chiara de Rege, die aan The Wing werkte, is het met Okin eens dat de esthetiek van Into The Gloss een steeds centralere rol heeft gespeeld in de manier waarop de vrouwen met wie ze samenwerkt hun badkamer ontwerpen. Maar, zegt ze, voor velen van hen is het budget nog steeds de eerste zorg. “Mijn klanten spelden vaak de badkamers van deze sites voor stemming of inspiratie. Interessant is dat de inspiratie soms niet zo overdreven is. Het lijkt er misschien op, maar vaak is het gewoon een heel chique manier om budgetvriendelijke oplossingen te herinterpreteren”, vertelt ze aan Refinery29 en merkt ze op dat, toen ze met het team van The Wing werkte, “onze inspiratie meer budgettair van aard was”. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. De Rege heeft gelijk dat deze look – of in ieder geval een versie ervan – enigszins eenvoudig te herscheppen is met een budget, mede dankzij het feit dat het zo minimalistisch is. Misschien helpt dit feit te verklaren waarom het zo populair is. Dankzij het bastion van de democratie dat Instagram is, is er genoeg bewijs dat vrouwen over de hele wereld zich niet alleen aangetrokken voelen tot deze specifieke blik, maar het op zich nemen om hun badkamer met de rest van de wereld te delen. De hashtag #TopShelfie – een term die door ITG is bedacht – onthult meer dan 16.000 posts, terwijl #ITGTopShelfie meer dan 33.000 posts heeft, veel van de regelmatige gebruikers die niet verbonden zijn met het merk, maar wel graag hun versie van minimalistisch-luxe badkamerglamour willen delen. Dit alles roept de vraag op welke de eerste plaats kwam: De ambitieuze badkamer of de ultra-specifieke esthetiek? Noch in The Gloss, Glossier, of The Coveteur reageerde op verzoeken van Refinery29 om commentaar op dit verhaal – we hadden ze graag gevraagd of alle vrouwen die ze in de begindagen hebben geprofileerd, op de een of andere manier, toevallig ook maar één van hen hebben ontmoet. |
https://www.istades.nl/oplossingen/klantenservice/ |